Kamis, 24 Mei 2012

Missa Gratias Domine

In the occasion of a Church Music Composition Festival in the Diocese of Denpasar – Bali, I wrote a mass which I gave the name by The Mass of Gratias Domine as an expression of my deep thanks towards God, myself, my family, all my friends without exception and to the Life itself.

This work of thanksgiving includes Kyrie Eleison (Lord have mercy), Gloria, Sanctus (Holy) and Agnus Dei (Lamb of God). Even though far from perfection, I would like to share to everyone the music I’m hearing within me and to say thanks to the inner voice which is singing all the times inside my head even if I pretend to not listen to it.

I would like to say thanks as well to Gamaliel Sonora Choir under the direction of Mr. Andreas Sugeng in Denpasar for helping me to perform this work, to Anggun who accompanied the performance for the first time and also to Nuri for lending me her laptop during the composition and to Wayan Ida Yuniati (Cicil) for rewriting this partition in Indonesian style.

Hope you will enjoy my music.
Thanks also if you are interested to sing it…


Saya menulis komposisi ordinarium ini, yang saya beri judul Misa Gratias Domine, dalam rangka Festival Komposisi Musik Liturgi di Keuskupan Denpasar, juga sebagai ungkapan penuh syukur kepada Tuhan, diri saya sendiri, keluarga, semua teman-teman saya tanpa terkecuali dan terutama kepada Sang Hidup itu sendiri.

Komposisi misa syukur ini terdiri atas Kyrie Eleison (Tuhan Kasihanilah Kami), Gloria (Kemuliaan), Sanctus (Kudus) dan Agnus Dei (Anak Domba Allah). Meskipun masih jauh dari sempurna, saya tetap ingin membagikannya kepada semua orang, sekaligus juga sebagai bentuk terima kasih kepada suara yang bernyanyi di dalam kepala saya sepanjang waktu, meski kadang tidak saya gubris.

Saya juga ingin mengucapkan terima kasih kepada Paduan Suara Gamaliel Sonora di bawah asuhan Bapak Andreas Sugeng yang telah membantu saya dalam membawakan karya ini, kepada Anggun yang mengiringi pementasan karya ini untuk pertama kalinya, kepada Nuri yang telah berbaik hati meminjamkan laptopnya selama proses komposisi dan juga kepada Wayan Ida Yuniati (Cicil) yang sudah bekerja keras untuk menyalin tulisan saya yang jelek ke dalam komputer sehingga menjadi notasi angka yang mudah dibaca.

Semoga Anda bisa menikmati musik saya.
Terima kasih juga apabila Anda berkenan untuk menyanyikannya…

Tidak ada komentar:

Posting Komentar